Up
 
 

URE ostrzega: uważaj! Nie daj się nabrać!

Urząd Regulacji Energetyki otrzymuje sygnały o nieetycznych, a czasem wręcz oszukańczych praktykach niektórych przedstawicieli handlowych. Przypominamy, jak się przed nimi bronić.

Prawo konsumenta do zmiany sprzedawcy energii elektrycznej jest od kilku lat ważnym elementem wzmacniania konkurencyjności na tym rynku. Z comiesięcznego monitoringu prowadzonego przez URE wynika, że do końca lipca tego roku blisko 350 tysięcy gospodarstw domowych i niemal 150 tysięcy innych podmiotów zdecydowało się na zmianę sprzedawcy energii. Niejednokrotnie na zmianę sprzedawcy decydujemy się gdy np. akwizytor puka do naszych drzwi z ofertą.

Ostatnio jednak URE otrzymuje coraz to nowe sygnały, że niektórzy przedstawiciele handlowi stosują nieetyczne, czasem wręcz wprowadzające w błąd praktyki, mające skłonić konsumentów do zmiany dotychczasowego sprzedawcy bądź np. zakupu żarówek energooszczędnych.

Uważaj. Nie ma prawnej konieczności wymiany  jak sugerują niektórzy domokrążcy  tradycyjnych żarówek na żarówki typu LED.

Jeżeli ktoś chce Ci sprzedać jakiś towar podszywając się pod pracownika lub przedstawiciela Urzędu zgłoś tę sprawę na Policję i do URE. Oznacza to bowiem, że nieuprawnione osoby podszywają się pod urzędników administracji państwowej.

W niejasnych sytuacjach zachęcamy do korzystania z kontaktu telefonicznego do Urzędu Regulacji Energetyki  dla odbiorców w godzinach pracy Urzędu (8.15  16.15) działa Punkt Informacyjny dla Odbiorców Energii i Paliw Gazowych nr 22 244 26 36. Warto też zapoznać się ze Zbiorem Praw Konsumenta Energii Elektrycznej.

Przeprowadzona w URE analiza skarg i sygnałów od konsumentów stała się podstawą do publikacji materiału informacyjnego dotyczącego nieuczciwych działań niektórych przedstawicieli handlowych sprzedawców energii elektrycznej, który publikujemy w naszym serwisie internetowym.

Pamiętaj! Odbiorca przed podpisaniem umowy powinien:

  • upewnić się, że dana osoba to rzeczywiście przedstawiciel przedsiębiorstwa energetycznego, za którego się podaje - poprosić o okazanie legitymacji służbowej bądź identyfikatora, upoważnienia;
  • dokładnie zapoznać się z treścią umowy (opłaty, okres obowiązywania umowy, warunki rozwiązania);
  • nie ulegać presji przedstawiciela handlowego.
A A+ A++
Drukuj PDF Powiadom
Data publikacji : 28.08.2015