Up
 
 

15 milionów telewidzów zobaczyło spot edukacyjny URE

Podsumowanie kampanii informacyjnej

W ciągu dwóch tygodni, 95 emisji spotów URE obejrzało 15 388 100 widzów programów TVP 1, TVP 2, TVP Info oraz TVP Sport. 

Emisja rozpoczęła się 17 czerwca na antenach Telewizji Polskiej i stanowiła element „Kampanii edukacyjno-informacyjnej promującej efektywne i oszczędne gospodarowanie energią z pożytkiem dla środowiska naturalnego oraz budżetów domowych”. Kampania została sfinansowana ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.

URE na Mistrzostwach

Celem kampanii było informowanie o przysługujących odbiorcom prawach
i korzyściach, jakie konsument może osiągnąć będąc świadomym i aktywnym uczestnikiem rynku energii.

W ramach kampanii część emisji spotu wyemitowano tuż przed spotkaniami rozgrywek piłkarskich mistrzostw Europy. Obejrzało je 4 miliony widzów! W tym czasie „klikalność” strony internetowej URE dedykowanej zmianie sprzedawcy energii - www.maszwybor.ure.gov.pl, zwiększyła się 10 - krotnie. W godzinie emisji spotów stronę odwiedzało nawet 3 tysiące internautów.

Spot emitowano w godzinach największej oglądalności, tj. przed lub po programach informacyjnych oraz cieszących się popularnością serialach i teleturniejach. Historię o inteligentnych licznikach obejrzeli m.in. widzowie „Blondynki”, „Miłości nad rozlewiskiem”, „Na linii strzału” oraz „Mazurskiej Nocy Kabaretowej”. 

Scenariusz spotu prezentował m.in. możliwości jakie dają odbiorcy inteligentne liczniki energii.

„Uwolnij swoją energię! Chroń środowisko!”

Hasło kampanii nawiązuje do dwóch celów regulatora: promowania efektywności energetycznej i inteligentnych technologii w energetyce, które wspierają ochronę środowiska.

Bogaty w wyraziste postaci i zwroty akcji, 30-sekundowy spot zachęca odbiorców energii do większej aktywności na rynku energii, w tym do korzystania z prawa do zmiany sprzedawcy oraz przygotowuje do technologicznej zmiany domowych liczników energii na inteligentne .

W spocie URE, odbiorcy energii dokonują wielkich wyrzeczeń, aby oszczędzić na rachunkach: Tata samodzielnie wytwarza prąd na potrzeby swojej Rodziny, jeżdżąc na rowerze a Pan Stefan hoduje chomiki, które wytwarzają energię biegając w kołowrotkach. Rachunki za energię są ważne także dla Zamożnej Pani, która w skomplikowanym systemie luster śledzi poziom zużycia energii, a zatem i koszty ponoszone w związku z codzienną pracą pokojówki.  

Poświęcenie naszych bohaterów nie przynosi jednak spodziewanych rezultatów - następuje załamanie dostaw energii, chwilowy blackout i ogólna awantura. Rzecz całą kończy jednak happy end: umiejętne korzystanie z prawa do zmiany sprzedawcy pomaga rozwiązać problemy Taty i Pana Stefana, a inteligentne liczniki ułatwiają kontrolę zużycia energii w domu Zamożnej Pani. W grande finale: Odbiorcy „uwalniają swoją energię”.

Najwięcej telewidzów - 1 246 400 - obejrzało naszych bohaterów w poniedziałek 18 czerwca 2012 r. przed meczem Chorwacja - Hiszpania, zakończonym 0 : 1 dla Campeones (przypominamy: w 88 minucie ładną bramkę strzelił  Jesús Navas!).

***

Podstawą działań edukacyjnych Prezesa URE jest przekonanie, że tylko odpowiednio poinformowany odbiorca może skutecznie dbać o własne interesy na rynku energii. Dlatego już po raz drugi URE zdobyło zewnętrzne finansowanie na przygotowanie i przeprowadzenie kampanii edukacyjno - informacyjnej, której motywem przewodnim jest zmiana sprzedawcy energii. Tym razem kampania gościła na szklanym ekranie.

Kolejnym elementem kampanii realizowanej ze środków NFOŚiGW jest konferencja „Inteligentne sieci - rynek, konsument i zasada zrównoważonego rozwoju”, która odbędzie się 18 września w Warszawie.

Konferencja stanowi element „Kampanii edukacyjno-informacyjnej promującej efektywne i oszczędne gospodarowanie energią z pożytkiem dla środowiska naturalnego oraz budżetów domowych” finansowanej ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.
Zainstaluj wtyczkę FLash'a aby zobaczyć odtwarzacz.
A A+ A++
Drukuj PDF Powiadom
Data publikacji : 10.08.2012
Tagi: