Nawigacja

Strona znajduje się w archiwum.

Masz wybór. 30 tysięcy gości URE

Tylko pierwszego dnia emisji, stronę URE www.maszwybor.ure.gov.pl, odwiedziło ponad 17 tysięcy gości. To prawie 17 razy więcej, niż liczba odbiorców, którzy zmienili sprzedawcę prądu w ciągu trzech ostatnich lat.

30 tysięcy gości URE

Do południa 5 lipca (poniedziałek), w ciągu czterech pierwszych dni kampanii informacyjnej, strona www.maszwybor.ure.gov.pl, zarejestrowała ponad 30 tysięcy odwiedzin. Adresowana do odbiorów energii strona URE jest ważnym elementem kampanii społecznej, która rozpoczęła się 1 lipca 2010 roku - w trzecią rocznicą uwolnienia odbiorców indywidualnych od konieczności kupowania energii elektrycznej tylko od jednego sprzedawcy. W trakcie kampanii od lipca do października 2010 roku w całej Polsce pojawią się plakaty, ulotki, organizowane będą warsztaty dla różnych grup odbiorców. W największych miastach Polski już 16 lipca zobaczymy 1000 plakatów wielkoformatowych - bilboardów. Na widzów serialu „M jak miłość” czeka energetyczna niespodzianka i „konsumencki” wątek serialu (idea placement) dotyczący możliwości zmiany sprzedawcy. Hasłem pierwszej fazy kampanii jest prosta informacja - „Prąd to też towar. Zdecyduj, od kogo go kupujesz”.

Masz wybór - kliknij myszką

Jednym z elementów działań URE było przygotowanie konsumenckiej strony internetowej - www.maszwybor.ure.gov.pl. Strona internetowa URE w bardzo prosty i przystępny sposób tłumaczy procedury zmiany sprzedawcy prądu. W interaktywnym e-poradniku URE nie ma „nowomowy”, a konkretne informacje dotyczące praw odbiorcy: co, gdzie, kiedy...

Gdzie ?

Na interaktywnej mapie kraju, znajdujemy swoje województwo, po najechaniu kursorem i kliknięciu myszką, pojawia się lista sprzedawców z którymi dystrybutorzy (OSD) podpisali generalne umowy dystrybucji (tzw. GUD-y). Z wymienionymi na stronie firmami sprzedającymi prąd możemy rozmawiać o podpisaniu nowej umowy. Nie możemy natomiast zmienić operatora systemu dystrybucyjnego (OSD).

Chcesz to zrobić prościej?

Wszystkie informacje dotyczące procedur znajdujemy w serwisie Zmiana sprzedawcy - krok po kroku. Jeżeli chcemy otrzymać informacje o uproszczonej ścieżce postępowania - klikamy w link Chcesz to zrobić prościej ?

W każdej chwili możemy zadzwonić pod podane na stronie numery telefoniczne linii konsumenckich w URE, gdzie eksperci Urzędu wyjaśnią każdą wątpliwość związaną ze zmianą sprzedawcy.
 

***

1 lipca 2010 roku minęły 3 lata od kiedy wszyscy mamy prawo do wyboru i zmiany swojego sprzedawcy prądu. Jednak wciąż jeszcze mało Polaków wie o jednym z najważniejszych uprawnień odbiorców na rynku energii. Podczas konferencji prasowej w dniu 1 lipca 2010 roku Prezes URE powiedział o fatalnych statystykach dotyczących korzystania z prawa do zmiany sprzedawcy prądu, w grupie odbiorców indywidualnych.

- Z badań społecznych wynika, że 89 procent odbiorców w gospodarstwach domowych nie ma świadomości, że może zmienić sprzedawcę. - mówił do dziennikarzy Prezes URE - Specjalnie dla odbiorców przygotowaliśmy kampanię społeczną. Celem kampanii jest likwidacja dysparytetu informacyjnego, który jest poważną barierą w rozwoju rynku.  Staramy się za pomocą wszelkich dostępnych środków procedurę zmiany sprzedawcy uczynić prostą i przejrzystą dla odbiorców końcowych - stwierdził również dr Mariusz Swora.

O sytuacji na rynku energii, opowiadał w ostatni czwartek również Marek Woszczyk, Wiceprezes URE. - Chcemy zaktywizować, obudzić odbiorców, zainteresować miliony obywateli ich prawami na rynku energii. - podkreślił Marek Woszczyk - Jeżeli ceny energii zostaną uwolnione, to korzystanie z prawa do zmiany sprzedawcy, będzie główną bronią konsumenta - odbiorcy. Bez tej wiedzy, ludzie będą bezbronni.

- Naszym zadaniem, jest umożliwienie odbiorcom dokonanie wyboru oraz egzekwowanie tej możliwości na rynku energii - podkreślił Marek Woszczyk.

30.08.2012

Opcje strony

do góry