Działalność infolinii dot. zmiany sprzedawcy w Urzędzie Regulacji Energetyki
… kilka danych o infolinii.
Podstawowym celem infolinii jest udzielanie odbiorcom energii elektrycznej informacji o prawie zmiany sprzedawcy i sposobie realizacji tego prawa. Informacje udzielane są przez pracowników Departamentu Promowania Konkurencji, natomiast w Oddziałach Terenowych są to wyznaczeni pracownicy. Infolinia działa w godzinach pracy URE tj. od godziny 815 do 1615. Przez ponad 6 miesięcy funkcjonowania infolinia przyjęła ok. 200 telefonów. Z infolinii korzystali głównie odbiorcy w gospodarstwach domowych oraz przedsiębiorstwa usługowo-produkcyjne. Odnotowano także kilka telefonów ze strony mediów.
… zakres pytań.
W okresie działalności infolinii najwięcej pytań dotyczyło podstawowych informacji na temat zmiany sprzedawcy, np.:
- jak zmienić sprzedawcę?
- czy zmiana sprzedawcy wiąże się z dodatkowymi kosztami?
- czy muszę zmienić sprzedawcę?
- czy konieczna jest wymiana układów kontrolno-pomiarowych?
- czy można zmienić dystrybutora energii elektrycznej?
- czy można kupić tylko energię „zieloną”?
Odnotowano także wiele pytań o adresy sprzedawców energii elektrycznej, bardzo często powtarzało się pytanie – który sprzedawca jest najtańszy? Część pytań dotyczyła zależności umownych po zmianie sprzedawcy (umowy kompleksowej oraz kwestii rozdzielenia umów). W pytaniach poruszane były także sprawy nie związane ze zmianą sprzedawcy (np. warunków przyłączenia, taryf przedsiębiorstw energetycznych czy też świadectw pochodzenia).
… udzielane informacje.
Podczas prowadzenia rozmowy udzielane są niezbędne informacje dot. zmiany sprzedawcy a odbiorcom deklarującym posiadanie dostępu do Internetu podawany jest adres strony internetowej URE (zakładki poświęconej odbiorcom TPA). W przypadku spraw niezwiązanych ze zmianą sprzedawcy - dzwoniący kierowani są do właściwych komórek Urzędu Regulacji Energetyki. Udzielanie odpowiedzi na zadawane tel. pytania wiąże się z pozyskiwaniem podstawowych danych osoby dzwoniącej tj. czy telefonuje prywatnie czy też jest przedstawicielem firmy, czy jest odbiorcą energii elektrycznej w gospodarstwie domowym oraz do którego operatora jest przyłączona.
Zachęcamy Państwa do zadawania pytań, zgłaszania uwag i problemów związanych z tematyką zmiany sprzedawcy energii elektrycznej. Eksperci dyżurujący na infolinii doradzą w jaki sposób bezpiecznie i skutecznie dokonać zmiany sprzedawcy. Ponadto, zgłaszane uwagi zostaną wykorzystane w dopracowaniu strony internetowej tak, aby w jak największym stopniu odpowiadała oczekiwaniom odbiorcy energii elektrycznej i dostarczyła poszukiwanych odpowiedzi.